Home arrow Products arrow Evaluation
Login

Cart

Show Cart
Your Cart is currently empty.

Metamorpho English-Hungarian Translation

Az európai ombudsman
egy pillantásra

Baja van az EU adminisztrációval?
Lépj kapcsolatba az európai ombudsmannal


Ki van ő?

Az európai ombudsman intézményét 1992-ben megalkotta a Maastrichti Szerződés. Az Európai Parlament 1995-ben megválasztotta az első ombudsmant. 2003. április 1-je óta, P Nikiforos Diamandouros professzor, korábbi nemzeti ombudsman Görögországban, betöltötte a pozíciót.


Mit tesz?

Az európai ombudsman nyomoz és beszámol az Európai Közösség intézményeiben és testeiben levő hivatali visszaélésről, mint például az Európai Bizottságról, az Európai Unió Counciljáról és az Európai Parlamentről. Csak a bíróság és az Elsőfokú Bíróság, aki cselekszik a bírósági szerepükben, nem tartoznak az igazságszolgáltatásába. Az ombudsman általában vizsgálatokat vezet a panaszok alapján de szintén a saját kezdeményezésére vizsgálatokat tud indítani.

Ki tud panaszkodni és hogyan?

Bármilyen uniós polgár vagy bármilyen természetes vagy jogi személy, ami lakik vagy van a bejegyzett hivatala egy tagállamban, posta, fax vagy e-mail által nyújthat be egy panaszt az ombudsmanhoz. Egy panaszbejelentő űrlap elérhető az ombudsman irodájából és szintén le tudják tölteni az ombudsman Honlapjáról.

Mik a hatalmai?

Az ombudsmannak vannak a vizsgálat széles erői. A Közösségi intézményeknek és testeknek el kell látniuk őt avval az információval, amit kér, és őt kell adniuk az érintett fájlokhoz. A tagállamoknak szintén el kell látniuk őt információval, ami segíthet a Közösségi intézmények és testek által tisztázni a hivatali visszaélés példáit. Ha az ügyet nem oldják meg kielégítően a tudakozódások folyamán, az ombudsman meg fog próbálni egy olyan barátságos megoldást, ami helyrehozza a hivatali visszaélés ügyét és kielégít, a panasztevőnek találni. Ha a kísérlet a kibékülésre elromlik, az ombudsman ajánlásokat tud csinálni, hogy oldja meg az ügyet. Ha az intézmény nem fogadja el az ajánlásait, az ombudsman tud csinálni egy különleges jelentést a dolgon az Európai Parlamentnek.

Több fajta elfogadható panasz

A panaszok közül sok, amit benyújtottak az európai ombudsmanhoz, érinti adminisztrációs késedelmet, az átlátszóság hiányát vagy információhoz való hozzáférés visszautasítását. Néhány érint az intézmények és az ügynökeik közti munkakapcsolatokat, munkaerő-toborzást és a versenyek futását. A mások egy szerződés hirtelen végződésének az esetében például az intézmények és privát cégek közti szerződéses kapcsolatokkal kapcsolatosak.

Nyilvános információ

Egy brosúra feljogosította The Europeant ombudsman - tudott segíteni neked? tartalmazni egy panaszbejelentő űrlapot elérhető az ombudsman irodájából. Minden évben az ombudsman ajándékozza az Annual Reportját az Európai Parlamentnek. Az Annual Report le van fordítva az Unió hivatalos nyelvei közül mindegyikre. Az ombudsman szintén tud egy Honlapot arról az Internetről, ami a tevékenységeivel kapcsolatos részletes és frissített információt nyújt. Végül az ombudsman hivatalos látogatásokat csinál a tagállamok közül mindegyiknek melyik teszi képessé őt arra, hogy közvetlenül az állampolgároknak mutassa be a munkáját.

Példák ügyekre, amiket az ombudsman beavatkozását követően megoldottak

Szerződéses problémák

Egy Angliai alvállalkozót fizetnek, miután az ombudsman javasol egy rugalmas megközelítést

Egy Angliai alvállalkozó panaszkodott az ombudsmannak, hogy azt igazságtalanul egy a Bizottsággal való megállapodásban található záradék miatt büntetik. A cikkely kijelentette, hogy a fő építési vállalkozót nem fogják fizetni, amíg beterjesztette az alvállalkozói közül mindegyiknek a költségnyilatkozatait. Mert az alvállalkozók közül mindegyik nem terjesztette be az időről szóló költségnyilatkozataikat, a Bizottság fizetésen tétovázott. Egy javaslat után az ombudsman által a Bizottság megkérte a fő építési vállalkozót, hogy engedelmeskedjen azok a költségnyilatkozatok, amik ennek voltak, fogadtak, hogy fizetést tudjanak teljesíteni alvállalkozóknak ki tisztelte a határidőt.

Az átlátszóság hiánya

A tanács dokumentumokat bocsát ki Statewatchnek, miután az ombudsman beavatkozik

Statewatch, egy Anglia központú csoport, aki polgári előjogokat felügyel az EU-ban, a Council után, akit visszautasítottak, hogy azt adja a Senior Level Group napirendjeihez és az EU-US Task Force-hoz, panaszkodott az ombudsmannak. A Council azt állította, hogy a dokumentumokat nem tartja a Council de a Főtitkársága, egy intézmény, ami különbözik a Counciltól. Az ombudsman visszautasította ezt az érvet, miközben aláhúzta a fontosságot, tiszteletbe megvédeni a legszélesebb lehetséges hozzáférést az európai állampolgároknak információhoz és a szükségbe dokumentumokba uralkodik a hozzáférés jobb oldalán. A Council újra megfontolta a kezdeti döntését és a dokumentumoknak adta a panasztevőhozzáférést.

Késleltetett fizetés

Egy német cég 1995-től kap fizetést és érdeklődést, miután panaszkodott az ombudsmannak

Egy német szaktanácsadó cég panaszkodott, hogy a Bizottság még mindig nem fizette a díja utolsó részletét egy hat éves késedelem után. A cég benyújtotta a szükséges programjelentést és az 1994-es mérleget. Az ombudsman azt találta, hogy a fájlokat, amik a programra vonatkoznak, tartotta a Bizottság műszaki segítségnyújtási irodája (TAO). Ez az iroda akkor zárt volt és volt a tárgyhoz tartozó fájlok, amiket lepecsételt a Belgiumi bírói testület, miközben azt jelentették, hogy a Bizottság nem fér hozzájuk. Az ombudsman megtalálta azt, bár lehet, hogy a késedelem része a TAO egy kudarca miatt van, hogy az üggyel, a Bizottságot nem tudták felmenteni. A tudakozódása folyamán a Bizottság szerezte a fájlok egy másolatát és 1995-től fizette az utolsó részletet és érdeklődést.

A védelem jogainak a megsértése

A bizottság lépéseket tesz, hogy ombudsman után védje meg az állampolgárok jogait megsértésügyekben tudakozódás

Egy görög állampolgár hozott egy ügyet a Bizottságnak, miközben azt állította, hogy a görög hatóságok Közösségi közbeszerzés-törvényt szegtek meg, odaítél a projekt építeni a Metrót Thessalonikiben. A panasztevő akkor kérdésbe, amit az az út, ami a Bizottságnak volt, vizsgált kiáltott és bezárta az ügyét. Az ombudsman azt találta, hogy a Bizottság félretájékoztatja az okok panasztevőjét, mert bezárja a vizsgálatát, és bezárja az ügyet, anélkül, hogy adná a panasztevőt, egy eredeti lehetőség, hogy további bizonyítékot termeljenek. A kezelése fölött kritizálta a Bizottságot a panasz és javasolta az egy Code hozzanak oda kormányoz hogyan a Bizottság állampolgárokkal foglalkozik a megsértéseljárás adminisztrációs színpadában. 2002. március 20-án a Bizottság bemutatott egy Communicationt ezt illetően a problémát illetően az ombudsmannak és az Európai Parlamentnek.

Az, hogy hogyan lehet kapcsolatba lépni az ombudsmannal

A hatásos verseny kulcsfontosságú egy nyitott piacgazdaság szempontjából. Ez árakat vág, minőséget emel fel és vevőválasztást terjeszt ki. A verseny megengedi a technológiai újításnak, hogy virágozzon. Ezért hogy történjen, a tisztességes eljárás az üzletek és kormányok részén lényeges. Az Európai Bizottságnak megvannak a széles hatalmai ahhoz, hogy arról győződjön meg, hogy tisztességes kereskedésen az árucikkekkel és szolgáltatásokon ragaszkodnak Európai Uniós szabályokhoz.
 
SITEMAP | CONTACT | DATA PROTECTION | COPYRIGHT | PURCHASING INFORMATION